Kotva
Aktuality
Škola v přírodě Blaník
11.6.2017

V záložce 1. stupeň - Škola v přírodě 2016/2017- Blaník Vám přinášíme aktuální informace z právě probíhající školy v přírodě tříd 2.A, 2.C, 4.A a 4.B.

Akce červen
4.6.2017

Kalendář akcí pro měsíc červen je naplněn.

Aktuálně ze ŠD
31.5.2017

V blogu školy i v družinové sekci se můžete seznámit s nejnovějšími informacemi.

Přijímací řízení do 1. tříd
5.5.2017

V blogu školy a v záložce BUDOUCÍ PRVNÍ TŘÍDY je zveřejněn seznam žáků přijatých do 1. tříd školního roku 2017/2018.

Zahraniční pobyt Omiš
19.12.2016

V záložce 2. stupeň - Zahraniční pobyt jsou předběžné informace.

Anglie 2016/2017
14.11.2016

V záložce 2. stupeň- Anglie 2017 jsou zveřejněny informace k chystanému zahraničnímu pobytu našich žáků.

Školy v přírodě
8.11.2016

Záložka 1. stupeň - Škola v přírodě 2016/2017 byla právě aktualizována. Nahlédněte.

Zřizovatel školy

Zřizovatelem příspěvkové organizace je Statutární město
Ústí nad Labem.

Mapa webu

Zahraniční pobyt - Chorvatsko Omiš 2017

Vloženo: 19.12.2016 | Autor: Ruzickova| Zobrazeno: 148x | Upravil: Ruzickova

Chorvatsko Omiš – kemp Galeb

Jsme doma, ale ještě před odjezdem jsme se stihli všichni společně vyfotit. Tak toto jsme MY

10. 6. 2017 – Den osmý
Obloha byla ráno spíše zamračená, zpoza mráčků prosvítalo sluníčko. Budíček byl v sedm, tak jsem se snažila vyfotit všechny ještě před probuzením. Ještě před snídaní všichni balili věci, uklízeli mobilehomy a připravovali se k odjezdu. Po předání mobilehomů zbývala asi hodina času do oběda, tak jsme si sedli pod stromy a povídali si nebo si házeli míčem. K obědu byl buřtguláš, po kterém se jen zaprášilo. Po obědě vyrazila většina ještě naposledy do města na nějakou mňamku, zmrzlinu, nakoupit dárečky nebo se jen tak projít. Pár jedinců se šlo ještě koupat a užít si posledních chvil u moře.

Sraz před odjezdem máme v 17 hodin, aby se ještě před cestou osprchovali. Odjez směrem k domovu řidiči stanovili na šestou večerní. Pokud vše bude probíhat dobře a nedostaneme se do nějakých potíží, tak bychom měli být v Ústí mezi jedenáctou a dvanáctou hodinou.

Až budeme mít představu o termínu příjezdu, ozveme se.

Zde si můžete prohlédnout video, které natočily žákyně 8. třídy.

9. 6. 2017 – Den sedmý
Ráno vstávali až před snídaní, protože včerejší den byl fyzicky příliš náročný a byla na všech vidět únava. Od rána teplota stoupala, takže hned po snídani jsme se převlékli do porotního a šli hrát fusvolejbal. O půl jedenácté to vzdali i poslední skauti a raději se přemístili k moři, aby se zchladili. Čas do oběda jsme strávili ve vodě.
Čas odpoledního klidu všichni povinně odpočívali ve stínu nebo v mobilehomech. Slunce se pěkně rozparádilo, takže hned ve dvě hodiny se většina odebrala skotačit do moře, kde řádili až do večeře. Po večeři se pustili do turnaje v double disc courtu a sporovali až do devíti hodin. V devět si pustili muziku a tančili, zpívali nebo jen poslouchali. V deset jsme hlasitou hudbu kvůli nočnímu klidu vypnuli, ale protože bylo opravdu teplo, vyhlásili jsme výsledky turnajů a rozdali sladké odměny. Také jsme popřáli Verče B. z osmé třídy, která dnes slaví své 14. narozeniny. Od deváťáků dostala hobla a od nás mlsandu. Po rozdání cen dostali prodlouženou večerku, takže si ještě mohli chvíli povídat nebo něco hrát. Unaveni po celém dni před půlnocí ulehli do postýlek, aby nabrali síly na zítřejší balení a úklid.

8. 6. 2017 – Den šestý
Další ráno nás opět přivítalo jasným sluníčkem, ale tentokrát i s pořádným větrem. Vítr řádil už v noci a rozhazoval kolem mobilehomů věci, které jen tak ležely na verandě nebo na zábradlí verandy. Takže o zábavu jsme ráno měli postaráno. Po rozcvičce jsme se pustili do uklízení věcí rozházených okolo a dohledávali jsme to, co vítr v noci odvál o kus dál. Po snídani jsme se připravili na sjezd na raftech.
20 žáků a tři dospělí vyrazilo v deset na rafty a zbytek se vydal do města za nákupy. Když jsme přijeli na místo, odkud rafty vyjížděly, rozdělili jsme se do tří skupin. V každém raftu byl jeden z pedagogického dozoru. Nafasovali jsme záchranné vesty, přilby a pádlo. A teď už jen nastoupit a vyrazit. Řeka Cetina má v tomto období okolo 15 ° C. Jízda byla úžasná a docela náročná. Museli jsme se spoléhat na každého člena posádky, abychom vše projeli bez úhon.
Do kempu jsme dorazili před třetí hodinou hladoví, ale všichni. Nikoho jsme v peřejích nenechali. Dali jsme si oběd a po jídle jsme vyhlásili odpočinkový čas. Někdo ho strávil u moře, někdo v postýlce a někdo venku před mobilehomy.
Večeře byla v šest a od sedmi začínal turnaj ve fotbale. Hrály celkem 4 týmy. Protože v jednom týmu chyběl hráč, tak jsme se do hry zapojila já. Moje účast vzbudila nadšení a ti, co nehráli, přišli aspoň fandit. Turnaj se dohrál krátce po deváté a všichni se pak přemístili ke svým mobilehomům a ještě chvíli seděli, povídali si a hráli různé hry.

7. 6. 2017 – Den pátý
Ráno se Sluníčko schovávalo za mráčky a vypadalo to, že den bude spíše zamračený. Tak jsme se rozhodli toho využít ke sportování. Vypsali jsme pět sportovních disciplín a každý se mohl přihlásit do disciplíny, které se chtěl zúčastnit. Po snídani jsme využili, že je prázdné hřiště a začali jsme fusvolejbalem. Odehrálo se jen 6 zápasů, protože si to Sluníčko rozmyslelo a vylezlo. Po hodině a půl hry jsme se raději vypravili do moře, abychom se zchladili a spláchli pot. Nejdříve jsme se vyřádili ve vodě a poté jsme odehráli celý turnaj pétanque. Vítězem se stal Marek N. ze sedmé třídy. Protože se blížil čas oběda, vrátili jsme se do kempu.
Po obědě se začalo pracovat na modelech na odpolední módní přehlídku a tuto činnost jsme prokládali různými hrami. Hlavní manažer soutěže Štěpán K. z deváté třídy zajistil občerstvení pro porotu, DJ, který celou módní přehlídku hrál skvělou hudbu a vše mohlo začít. Postupně se představilo všech deset soutěžních modelů a jeden model nesoutěžní. Porota udělila body od 1 do 5 a pak každý porotce mohl ještě udělit bonusových deset bodů svému favoritovi. Nejúspěšnější soutěžní model představil Standa P. z deváté třídy. Také nesoutěžní model, který předváděli vedoucí Pavel N. a Josef H. naší módní návrhářky Tiny Čiči (Míša P.) byl hodnocen porotou jako velmi zdařilý.
Po přehlídce jsme se opět vrhli do sportování. Porota vyzvala naše žáky na turnaj ve vybíjené. Protože porotců bylo mnohem méně než našich žáků, v druhé hře se k nim přidali i vedoucí Pavel a Josef. Ve sportovním duchu pokračovala zábava až do deváté hodiny. Pak se všichni přemístili zpět k mobilehomům a povídali si nebo hráli karty až do večerky. Zítra nás čeká výlet na raftech, na který se všichni moc těší.

6. 6. 2017 – Den čtvrtý
Ráno foukal větřík a nad mořem ležel mlžný opar. Sluníčko se prodíralo pomalu a paprsky prozářily rozcvičku, zaměřenou na protahování svalstva. Po snídani jsme vyrazili zahrát si pétanque na pláž u moře. V deset jsme se vrátili do kempu a připravili jsme se na odchod na loď. Prošli jsme se podél řeky Cetina do přístavu v městečku Omiš, kde nás přivítal delegát, a my jsme se nalodili.

Cesta na ostrov Brač trvala kolem čtyřiceti minut. Během plavby jsme měli možnost projít se po lodi, na které byla dolní a horní paluba. Když jsme dorazili do městečka Pučišća , tak jsme si dali 30 minut na prohlídku města a nákupy. Ve čtvrt na dvě jsme se sešli na malé, ale krásné pláži, kde jsme se koupali, skákali do vody, slunili nebo jen odpočívali. Ve dvě hodiny jsme opět nastoupili na loď a pokračovali jsme v plavbě do městečka Postira. Během plavby se na lodi podával skvělý oběd. Někdo si dal makrelu a někdo maso, vše čerstvě připravené na grilu na lodi. K masu byl výborný zelný salát, pečivo a džus. V městečku Postira jsme se prošli podél přístaviště, někteří si dokonce šli ještě zaplavat a potápět se.

Do kempu jsme se vrátili Okolo šesté. Po návratu se několik dětí šlo ještě projít na místní kulturní památku – historický hřbitov – v městečku Zakučac. Ostatní zůstali v kempu, aby si užívali klidu a odpočívali po náročném horkém dni.

5. 6. 2017 – Den třetí
Opět jsme vstávali do slunečného dne. Dnešní rozcvička nebyla, protože skupina dvaceti pěti dětí, samozřejmě s doprovodem dospělých, hned po snídani vyrazila na celkem 6,5 km dlouhý výšlap na pevnost, ležící na skále nad městečkem Omiš. Zbytek se věnoval různým hrám v kempu a kolem desáté jsme vyrazili do banky vyměnit peníze, abychom měli na výlety a nákupy. Během dopoledne teplota opět stoupala. Když jsme se vraceli z banky, tak současně s námi dorazila i statečná skupina chodců. Přišli unaveni, spokojeni, že to zvládli a že výhled, který z pevnosti měli, stál opravdu za to. Všichni společně odložili věci do pokojů a vyrazili do moře spláchnout prach a pot.Po obědě byl volný program, takže někteří jen tak lenošili, někteří sportovali anebo si šli užívat pláže a moře.
Po večeři jsme se opět přemístili k moři, kde proběhla soutěž na nafukovacích kruzích. Vítězi si pak vyzvedli zaslouženou sladkou výhru a zbytek večera si užívali všichni u mobilehomů. Hráli na schovávanou, povídali si na verandě, sportovali. Všichni se těší na zítřek, protože nás čeká výlet lodí s grilovanou makrelou nebo kuřátkem, prohlídka dvou menších městeček, koupaní a hry na nádherné pláži.

4. 6. 2017 – Den druhý
Rozcvička probíhala pod stromy zalitými ranním Sluníčkem. Po snídani se někteří pustili do úklidu, protože je čekalo první bodování pořádku. V devět jsme ve sportovním vyrazili na hřiště trénovat fusvolejbal a double-disc-court na závěrečný turnaj. Z počátku se jim moc nechtělo, ale nakonec se do sportování pustili s nadšením. Kolem půl jedenácté jsme byli všichni zpocení, tak jsme se šli opláchnout do moře. Ve vodě jsme strávili zbývající čas do oběda. Hráli jsme míčovou hru na „Krakena“, při které se všichni pobavili a nasmáli.
Na oběd jsme měli výborný kuřecí vývar s nudlemi a zeleninou a rýži s kuřecím masem na houbách. Do čtrnácti hodin jsme si dali poobědovou siestu, kterou využili každý po svém. Někdo hrál karty, někdo se natáhl do postele, někdo se šel projít po kempu.
Po obědě jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna opět vyrazila k moři a ta druhá šla opět na hřiště sportovat. Sluníčko se pěkně rozpálilo, takže ve tři odpoledne už byli u vody všichni. Užívali jsme si skvělé zábavy ve vodě i na břehu. V pět odpoledne jsme se přemístili do kempu a připravovali jsme se na večeři a následný program.
Po večeři se rozběhla zábava na pláži. Soutěžilo se, povídalo, stavělo se z písku. Před devátou jsme se vrátili k mobilehomům, kde se zahrála ještě večerní hra na schovávanou. Chvíli si pak ještě povídali na verandách a unaveni sportováním a teplem zalezli do postýlek, protože je zítra čeká dřívější vstávání a výšlap k pevnosti nad městem Omiš.

2. 6. – 3. 6. 2016 – Cesta autobusem a první den v kempu
V pátek odpoledne jsme z Ústí nad Labem vyrazili za sluncem a zážitky směr Praha – Brno – Bratislava – Maďarsko – Chorvatsko Omiš. Během cesty nás provázelo jasné počasí, jen na hranicích s Chorvatskem nás zastihnul menší deštík. Nadšení dětí propuklo hned na začátku jízdy, kdy si kluci zkoušeli potápěčské brýle a šnorchl a soutěžili, kdo to takto déle vydrží. Teprve kolem půlnoci všechny přemohl spánek, který narušila kontrola na Chorvatské hranici. Když jsme prošli kontrolou, tak opět všichni usnuli a probudili se po šesté hodině. To jsme již byli necelé dvě hodinky od cíle a vítalo nás příjemné slunečné ráno. Do kempu jsme dorazili okolo půl deváté. Kufry a tašky jsme naskládali do vymezeného prostoru před mobilehomy a šli jsme se přivítat s mořem. Naštěstí jsme na ubytování nečekali dlouho. Pár minut po desáté jsme bydleli a vybalili nejnutnější věci. Někteří unaveni z cesty zůstali v kempu a skupina nadšenců vytáhla plavky a vyrazila za prvními vodními radovánkami. Kolem třetí odpoledne se vrátili od moře a dojedli převážně řízečky od maminek. Před večeří se trochu zatáhlo a spadlo pár kapek sladké vody. Pak jsme se vydali na prohlídku městečka Omiš. Po návratu do kempu jsme ještě chvíli hráli různé hry a krátce po desáté se všichni naměrovali do postýlek.

Fotografie z jednotlivých dní najdete v záložce "Omiš - fotogalerie".